Primii pași în aplicarea la un job

16/11/2020

Unele dintre cele mai frecvente întrebări care apar sunt cum să aplic la un job potrivit și cum să îmi redactez un CV-ul corect. Îți voi prezenta 5 pași care să te ajute în această situație:

Pasul 1 – Stabilește domeniul de activitate

În cazul în care nu știi încă ce ți se potrivește, fă-ți testele de orientare profesională disponibile pe platformă și dacă este necesar apelează la un consilier vocațional care să te susțină în acest demers. Este important să alegi 1-2 domenii conexe deoarece doar așa îți vei putea adăuga în CV cele mai relevante abilități necesare pozițiilor vizate.

Pasul 2 – Începe căutarea

Inițiază o căutare de locuri de muncă direct de pe platforma lucrezdinnou.ro, la secțiunea Locuri de muncă pentru a vedea care este oferta disponibilă pe piață pentru domeniul ales de tine.

Pasul 3 – Redactează-ți CV-ul

Venim în ajutorul tău cu un model de CV care poate fi completat direct în aplicație, însă înainte de a începe, informează-te cu privire la formatul potrivit pe care îl solicită angajatorul. Dacă nu există o cerință expresă, alege un format de CV care să ți se potrivească din cele două disponibile pe platformă. După ce ai găsit un model potrivit, începe să îl completezi având în vedere următoarele indicații:

  1. Limba în care redactezi CV-ul este indicat să fie aceeași cu limba în care este scris anunțul de angajare. Exprimarea să fie la persoana a-3-a.
  2. Ordinea informațiilor din modelele noastre de CV este nume prenume, date contact (oraș, adresa email, număr de telefon) experiența profesională, activitățile de voluntariat sau practică, studiile, alte cursuri și specializări, abilități.
  3. Fotografia pentru CV trebuie să fie una tip portret, de la umeri în sus, încadrată central, în care să apari doar tu. În fotografie poți să zâmbești relaxat cu privirea spre cameră.
  4. Experiența și studiile trebuie să fie în ordine cronologică inversă, cele mai recente vor fi primele.
  5. Respectă cerințele de aplicare la job pentru a-ți crește șansele de a fi chemat la interviu. Pune accent pe cerințele din anunțurile de angajare! Nu omite niciun detaliu Dacă există întrebări asociate anunțului, este important să răspunzi pentru că pot fi eliminatorii.
  6. La final completează lista de abilități ce ajută în desfășurarea activității profesionale (cunoscător al pachetului Microsoft Office, sociabil, bun comunicator, permis de conducere, etc)
  7. Numele CV-ului trebuie să fie format din numele tău și poziția pentru care aplici. Exemplu: IonPopescu_Ospatar. NU trimite niciodată un CV cu numele: CV bun, CV Final, CV_model. Aceste detalii diferențiază CV-ul tău de celelalte, îi ajută pe angajatori să facă o selecție și arată că nu este doar un alt CV în lista lungă primită.
  8. Salvează CV-ul în format PDF. Nu trimite niciodată în format Word! În funcție de ecran și de software, un document editabil poate schimba aspectul acestuia. Asigurați-vă că angajatorii văd exact ceea ce doriți.
  9. Ai grijă la gramatică și semne de punctuație!
  10. Fii sincer și corect în toate informațiile pe care le transmiți!

 

Pasul 4 – Redactează-ți o scrisoare de intenție

În cazul în care aplici pentru job prin e-mail sau pe o platformă ce permite atașarea altor documente, trimite și scrisoarea de intenție. Aceasta reprezintă primul contact stabilit cu angajatorul şi poate fi o şansă în plus prin care îi poţi stârni curiozitatea, îl poţi determina să-ţi citească CV-ul şi să te cheme la un interviu.

Este indicat să fie de maxim o pagină și trebuie să aibă antet, început, cuprins și încheiere. Iată câteva recomandări pentru redactarea acesteia:

  1. Antetul este pus în partea de sus, dreapta sau stânga, și va conține datele tale de contact: nume, prenume, email, telefon. Centrat vei scrie numele documentului “Scrisoare de intenție”.
  2. În fraza de început vei descrie cui te adresezi, cu formularea “În atenția departamentului/ numele persoanei/ compania”. Apoi, vei scrie pentru ce post aplici, cum ai identificat anunțul de angajare și motivul pentru care dorești să aplici.
  3. În cuprins, descrie prin ce crezi că te evidențiezi față de ceilalți candidați. Ar putea fi studiile / cursuri / calificări, experiența anterioară (accentuând numărul de ani relevanți pentru respectivul post), abilități / calități, realizări, obiective de viitor (de asemenea, relevante pentru post) sau orice altceva consideri tu că te ”vinde”. Cuprinsul trebuie să răspundă la două întrebări pe care posibilul angajator ți le poate adresa: ce poți spune despre tine din punct de vedere profesional și de ce ai fi cel mai potrivit pentru poziția pe care noi o căutăm. Caută să răspunzi la aceste întrebări în 2-3 fraze scurte. Acesta este conținutul scrisorii de intenție.
  4. În încheiere, arată-ți disponibilitatea pentru programarea unui interviu și menționează numărul de telefon la care te poate contacta reprezentantul angajatorului.

 

Tips and tricks!

  • Scrisoarea de intenție nu trebuie să fie oglinda CV-ului! Trebuie să fie autentică, adică să spună lucruri despre tine, nu copiate după alții!
  • Personalizează textul pentru fiecare job la care aplici. În funcție de descrierea din anunțul de angajare vei dori să exemplifici alte competențe importante ale tale în textul scrisorii.
  • Folosește propoziții scurte și concise!

Pasul 5 – Aplică

  • Aplică la job doar după ce te informezi temeinic despre angajator și posturile disponibile! Respectă toate cerințele angajatorului. În situația în care trebuie să răspunzi la o serie de întrebări, nu omite asta, sunt șanse să fii descalificat dacă o faci.
  • Aplică la cât mai multe poziții pentru a avea șanse mai mari să fii chemat la interviu.

Căutarea unui job înseamnă multă muncă și poate părea o secvență repetitivă de acțiuni, dar acordă atenție fiecărei aplicații pentru a-ți atinge cât mai repede scopul de a obține un nou job. 

Mult succes!

Vezi toate articolele